TENGRİNİN TÜRKÜNÜ ANLAMAYA ÇALIŞMAK
Tengri'nin Türk'ü kitabı Sultanımın diğer kitapları,yazıları ve çalıştaylarda anlattıkları gibi benim için bir Kur’an tefsiridir. Böyle düşünen çok kişi var. Aslında düşünmeye gerek yok çünkü açıp bakan bu tefsirleri görebilir.
Bu kutlu eserde özellikle Türkün Kırmızı kitabının çevirisinde pek çok ayetin adı geçiyor .Benim kendimce gördüğüm bir takım anlam bağları var. Doğruluğu ya da yanlışlığı için kesin bir şekilde konuşamam.Kur’an biz inananların kitabı ve üzerine durmadan tefekkür etmeliyiz Sultanımdan ben bunu bu şekilde anladım. Yüce Kur’anı anlamak için bir Bilge Kaan kişinin tüm bu yazdıkları gerçekten çok büyük bir nimet. Bu nimetin şükrü de belki de Kur’anı bu kutlu eser ve benzerleri ve her şeyle tefekkür etmeye çalışmaktır.Kısacası sade bir inanan olarak yazıyorum bir iddiam yok müfessir değilim.
Bu kitabın ilk sayfasında Ötüken'deki Tengri Dağını saran sisi görüyoruz.İlerleyen sayfalarda bu sis Tan ormanlarını örtmeye yaradığını öğreniyoruz. Müddesir suresi ilk 5 ayete bakalım mı?
"Ey örtüye bürünmüş olan.Kalk ve uyarmaya başla.Rabbini tekbir et." Ocağımızdaki Çalıştaylarda ayetlerin her ana hitap ettiğini öğrenmiştik. Efendimiz üzerinden tüm inananlara seslenildiğini öğrenmiştik.
Sis örtüsüne bürünen Tengri Dağında Ulubay Atamız Yalvaç kişiyle boy boylayıp soy soylayarak Rabbimizi tekbir etmiyorlar mı/büyüklüğünü anlatmıyorlar mı?
Sis örtüsüne bürünen Tan ormanına giden Okyay orada binengeçte Göktürklerden bilgi alıp su taşını bulma görevine çıkıyor. Ayetteki uyarma sözcüğü üzerinden bakarsak örtüsüne bürünenler kalkıp bir tehlike konusunda uyarmıyorlar mı?
Kalpoder sitesinde Sultanımın bir röportajı yayınlanmıştı.Burada OK-OZ’daki kişilerin insan makamında en yüksek makam en üst limitte olduklarını söylemişlerdi.
Sultanım Asa kitabında Sırrı Tarık bölümünde Tarık suresi 3.ayetteki O, keskin parlayan yıldızdır anlatımının kare şeklinde olan uzayı delen levhi mahfuz ışığı olduğunu yazmıştı. Tengri'nin Türkü'ndeki Kutsal Hayat Ağacının yapraklarının levhi mahfuz olduğunu gene yukarıda bahsettiğim röportajda demişlerdi.
O zaman bu kutlu kitaptaki Ötüken,OK-OZ ve diğerlerinden bahseden ayetler,sureler olamaz mı?
Tarık 4:Hiçbir nefs yoktur ki üzerinde bir koruyucu olmasın.Belki bu ayetteki koruyucuların ilki kitaptaki Pars Börüdür. Pars Börü körmez ve ona uyanların her hareketini gözlemiyor muydu?
Bu kutlu kitapta gördüğümüz Umay Ana ve ilk doğan Ata.Beled suresi 5:Ant olsun anneye ve çocuğuna.Ayetin kendisine baktığınız da anne sözcüğü de çocuk sözcüğü de açıkça kullanılıyor.Elbette Yüce Allah bu ayetle bunu anlatmıştır diye kesin hüküm veremem.
Fakat ayette ve içinde olduğu surede bu anne ve çocuğu kim olduğu açıklanmadığı için benim aklım ilk anne olan ve ilk çocuk olana gitti. Kısaca Beled 5 bana Umay Ana ve doğurduğu Ata’yı anlatıyor diye düşündüm.Elbette tüm inanan anneler ve çocukları veya başka pek çok şeyi de anlatıyor olabilir.Sultanım bir çalıştayda Kur’anın sonsuzluğundan bahsetmişti.Sayısız ana hitap edermiş Kur’an.Edermiş diyorum eder diyememin sebebi bu sonsuz anlam,bilgi zenginliğini layıkıyla anlayamadığım için.
Türk ordusunun kökenini öğrendiğimiz kitabın 11.sayfası ile Saffat suresi 173.ayete bakalım.
Bizim ordumuz onlara galip gelecektir.Buradaki orduyu önce tüm hakkın kulları olarak anladım. Tengri için kurulan ilk ordu Türk ordusu ise (bakınız sayfa 11) bu ayetteki ordu olarak kastedilen OK-OZ’daki Türk Ertuğu olamaz mı?En doğrusunu Yüce Allah ve bildirdikleri bilir.
Kitapta gördüğümüz Ülgen Kaan (sayfa 14) röportajla öğrendiğimiz İstanbul Ata-Hızır imiş.
Yine Saffat suresinin 181.ayetine bakarsak:Gönderilenlere selam olsun.Bu murselin-gönderilenler olarak tüm gönderilenler anlatılıyorsa Ülgen Kaan da bu anlatımın içinde oluyor. Kalpoder 6.Çalıştayda selam işlenilmişti. Gönderilenlere verilen selam/kurtuluş ve buradan Hızır/Ülgen Kaan’ın yaptıkları bizim de kurtuluşumuz için değil mi?Latif Babalar,İlhami Abiler,Bektaş Babalar,Adem Beyler bu yüce insanların çabaları,kavgaları yurdumuz ve tüm insanlığın,varlığın kurtuluşu,özgürlüğü için ve bu bir selam/kurtuluş bence.
Kitapta öğrendiğimiz Tuğrul Kuşu ve Şuara 215:İnananların sana uyanlarına kanadını indir.Ayetin kendisinde cenah/kanat sözcüğü var.Elbette pek çok şeyi anlatıyordur.Fakat ilk yaratılan yer olan OK-OZ’un Tuğrul Kuşunu da anlatıyor bence.Kitapta Tengriden aldığı buyrukla uçtuğu söyleniyordu.Kutsal Hayat Ağacının yanında uçuyordu.Kutsal Hayat Ağacının altında toplanan 16 Ulu Tengrinin vahyini alacaktı.Tuğrul Kuşu onların üzerinde kanadını indirmiş oldu diye düşündüm.
Başkörmez ve ona uyanların amaçları kitapta Kutsal Hayat Ağacına saldırmaktı.(sayfa 14)
Sad suresi 10.ayet:Yada göklerin,yerin ve ikisi arasındakilerin mülkü onlara mı ait? O halde yönetimi ele geçirsinler/sebepler bulsunlar da yükselsinler.
Bu ayet ve kitaptakileri birleştirince Başkörmez’in Kutsal Hayat Ağacına saldırıp OK-OZ’un hakimi olmak istediğini düşündüm.Sonuçta Tengir Kişinin Ata olmasına kızmıştı.(sayfa 5)
Sad 10:Onlar burada bozguna uğramış gruplardan meydana gelmiş bir ordudur.
Başkörmez ilk savaşı başlatıp yanındakilerle yenildi ve sonra affedildi.Daha sonra tekrar suç işledi ve Adem atayla birbirlerine düşman olarak indirildi.(sayfa 20)
Gerçekten bu sayfada olan bu ayette olanla benzerliği yok mu?
Tengri'nin Türkü'nde bu ve daha pek çok ayetin tefsiri olduğunu düşünüyorum.Ayetlerin hangileri var tam olarak bilmiyorum.Öğrenmeye,anlamaya çalışıyorum.Doğrusunu öğrenmeyi de herkes için istiyorum.
Sultanımdan bu kitapta öğrenip çok mutlu olduğum ise;
Değerli okuyucumuz,
Yazdığınız yorumlar editör denetiminden sonra onaylanır ve sitede yayınlanır.
Yorum yazarken aşağıda maddeler halinde belirtilmiş hususları okumuş, anlamış, kabul etmiş sayılırsınız.
· Türkiye Cumhuriyeti kanunlarında açıkça suç olarak belirtilmiş konular için suçu ya da suçluyu övücü ifadeler kullanılamayağını,
· Kişi ya da kurumlar için eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü ifadeler kullanılamayacağını,
· Kişi ya da kurumlara karşı tehdit, saldırı ya da tahkir içerikli ifadeler kullanılamayacağını,
· Kişi veya kurumların telif haklarına konu olan fikir ve/veya sanat eserlerine ait hiçbir içerik yayınlanamayacağını,
· Kişi veya kurumların ticari sırlarının ifşaı edilemeyeceğini,
· Genel ahlaka aykırı söz, ifade ya da yakıştırmaların yapılamayacağını,
· Yasal bir takip durumda, yorum tarih ve saati ile yorumu yazdığım cihaza ait IP numarasının adli makamlara iletileceğini,
· Yorumumdan kaynaklanan her türlü hukuki sorumluluğun tarafıma ait olduğunu,
Bu formu gönderdiğimde kabul ediyorum.
Yorumlar
+ Yorum Ekle