En Sıcak Konular

Ötükenin Çocukları Balık Avında

29 Aralık 2017 07:40 tsi
Ötükenin Çocukları Balık Avında Ötükenin Çocukları Balık Avında

ÖTÜKENİN ÇOCUKLARI BALIK AVINDA…

Gün içinde Serkan pilot koldaşım, Beykoz’a ziyaretime gelerek haydi abi ocağa gidelim dedi.  O akşam uçuşu olduğu halde hemen gider geliriz dedi. Yola çıktığımız da başkanımızı aradık. Kendisi kalın giyinmemizi söyledi. Lakin yola çıkmıştık. Üzerimizde ne varsa yola koyulduk.

Serkan, bana dönerek dedi ki; Abi, galiba aksiyon var dedi. Ben döneceğim. Ne olursa bana tek tek anlatacaksın dedi. Bende müsaade olduğu kadar anlatırım dedim.

Biz balığa çıkacağımızı bilmiyorduk. Bir süre sonra ocağımıza, yuvamıza vardık ve başkanımızla beraber Çağlar koldaşımızla buluşup bir süre sohbet eyledik. Bir süre sonra Mahmut abimiz ve diğer koldaşlardan nasibi olan kardeşlerimiz de ocağa geldi. Bize verilen eksik listesini tamam edip, sultan babamızı beklemeye başladık.

Gece saat 22:00 gibi sultanım, Gökhan koldaşımız ile beraber ocağa geldiler. Araçtan sadece kucaklaşma için inen sultanım, hemen gidelim dedi.  Ocaktan üç araç ile yola koyulduk. Sultanım, Yener başkanım, Mahmut abi, Orkun, Fatih (Kazancı baba), Serdar Topçu, Gökhan, Çağlar ve ben, belirlenen sahile hareket eyledik.

Epey bir yükümüz vardı. Yardımlaşarak yüklerimizi taşıdık. Bir ara, sultanım 80 kişi dağa çıktık bu kadar yük yanımıza almadık dedim ve gülüştük.

Sahilde ilerlerken, denizin içinde bir kaya, kayanın üstünde bir balıkçıl kuşu bizi selamladı. Sultanım işte yerimiz dedi. İşareti aldık dedi. Yüklerimizi bırakıp, sultanımızın getirdiği olta malzemelerinin hazırlıklarını yaptık. Sultanım durup denize dönerek dua edelim dedi. Ellerini denize doğru uzatarak dua etti bizde amin eyledik.

Ardından her oltayı tek tek hazırlayan sultanım herkesin oltasını denize attı. Sanki bir orkestra şefi gibi hepimizi sevk edip yönlendirdi.

Bir baba gibi, bir öğretmen gibi ilgi, sevgi ve şefkatle her oltayı ve olta atan bizleri sürekli kontrol etti ve bu arada o balıkların hepsini de hemen hemen o tuttu. Bizimle o kadar zaman oyalanmasaydı ve sadece olta ile ilgilenseydi, emin olun balık sayısı daha fazla olurdu.

Bu arada epey şakalaştık. Gittiğimiz bölge çokta güzel bir yerdi. Hava da sanki bir bahar akşamı gibiydi. 26 Aralıkta bu kadar güzel bir hava, insan şaşırmıyor değil.

Derken, Sultanım birkaç kardeşimizle bir az ileriye gitti ve oradan ilk balık ile Serdar geldi. İlk balık sultanımın oltasında geldi. Bizi de oraya çağırdığını söyledi hep beraber oraya hareket ederken Orkun’un oltasında bir denizyıldızı vardı. Onu çıkarıp, suya geri bırakarak oradan sultanımızın yanına döndük.

Sultanımızın yanına vardığımızda 2 kg.lık bir deniz lüferi yakalanmıştı. Ardından 4 balık daha tutuk ve yine gelirken bizi selamlayan balıkçıl kuşunun sesini duyduk ve sultanım dedi ki; Toparlanalım gidiyoruz. Dedi. Sanki stardı, veren balıkçıl kuşu, nasibiniz bu kadar hadi gidin dedi.

Bizde getirdiğimiz eşyaları alarak araçlarımıza doğru hareket ettik. Bu arada saat 01:00 geliyordu.

Ocağımıza geldiğimizde sultanımızın tarifleri ile balığımızı pişirdik. Bir süre sonra pişen balıklarımız, kurduğumuz sofrada bizi bekliyordu.  Her zamanki gibi önce duamızı eyledik ve sonra…

Sonrası var ama sonrasında balıklar yok. Balıklar bizde can oldu, kan oldu, biz oldu…

Dua dan sonra, balıkları incitmeden, nazikçe, şefkatle midemize indirdik.

Sevgili Erol Elmas ağabeyimin, haberde de dediği gibi balığı hiç sevmem J  ısrarlara dayanamayarak mecburen balığı yedim. Bu arada sultanım, biz balıktan Yunus a.s. peygamberin intikamını alıyoruz. Artık balık bizim karnımızda diyerek latifeleştik.

Ardından gelişi güzel sohbet, muhabbet ederek sabahladık. Sabah 05:30 gibi ocaktan ayrıldık.

Bizi, bir baba şefkati ile öğreten sultanıma her daim teşekkürü bir borç biliyor ellerinden sevgi ve saygı ile öpüyorum.

Sultanımızı, ocağımızı ve koldaşlarımızı çok sevelim. Her zaman, elimizden gelenin en iyisini sevgi, saygı ve görev bilinci ile yapmaya gayret edelim. Kıymetini bilelim. Sahiplenelim. Çünkü ocak bizim. Biz ocağız. Ocak biziz…

Saygılarımla…

Bekir ÖZTÜRK (Kardeşiniz)

Bu haber 4,092 defa okundu.